Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Medpaukštiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Indicatoridae
Wahlberg's Honeyguide (Prodotiscus regulus).jpg

Medpaukštiniai - Indicatoridae Swainson, 1837, geninių paukščių (Piciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Smulkūs Afrikos ir Pietryčių Azijos tropinių miškų paukščiai. Jų oda stora, apsaugo nuo bičių įgėlimo, o žarnyno bakterijos padeda suvirškinti vašką. Gerai skraido, turi neilgą stiprų snapą.

Biologija Redaguoti

Kiaušinius perėti pakiša kitiems uoksuose gyvenantiems paukščiams. Pirmomis gyvenimo dienomis jaunikliai snapo gale turi aštrų kabliuką. Tokiu snapu lengvai užmuša šeimininko jauniklius ir išmeta iš lizdo (lizdinis parazitizmas).

Mityba Redaguoti

Minta vapsvų ir laukinių bičių perais bei korių vašku, skruzdėlėmis, termitais, vabzdžių lervomis ir kitų paukščių kiaušiniais.

Aptikę bičių koloniją, triukšmingai įspėja sutiktą žmogų ar bitėdį barsuką (Mellivora capensis) ir atveda prie savo radinio. Kai šie išdrasko lizdą paukštis nutupia palesti.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 4 gentys, 17 rūšių.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (8), Beninas (2), Botsvana (4), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (6), Dramblio Kaulo Krantas (7), Eritrėja (2), Etiopija (4), Gabonas (4), Gambija (2), Gana (6), Gvinėja (6), Indija (1), Indonezija (1), Kamerūnas (9), Kenija (9), Kongo Demokratinė Respublika (12), Lesotas (3), Liberija (8), Malaizija (1), Malavis (5), Mianmaras (1), Mozambikas (5), Namibija (2), Nepalas (1), Nigerija (5), Nigeris (1), Pietų Afrikos Respublika (5), Pusiaujo Gvinėja (5), Ruanda (1), Senegalas (2), Siera Leonė (2), Somalis (3), Sudanas (6), Svazilandas (4), Tailandas (1), Tanzanija (7), Uganda (10), Zambija (6), Zimbabvė (7). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (12), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

  1. Tikrieji medpaukščiai - Indicator Stephens, 1815
  2. Lyrauodegiai medpaukščiai - Melichneutes Reichenow, 1910
  3. Spalvotieji medpaukščiai - Melignomon Reichenow, 1898
  4. Plonasnapiai medpaukščiai - Prodotiscus Sundevall, 1850

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Būrys
Geniniai paukščiai
(Piciformes)
   
        17 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Medpaukštiniai
(Indicatoridae)
  4 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti