FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Meliphagidae
Acanthorhynchus tenuirostris ANBG
Bellbird feeding
Lewinshoneyeater

Medsiurbiniai - Meliphagidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Medlesiniai yra įvairaus dydžio, blankių spalvų, patinai ir patelės panašūs, tačiau kai kurių rūšių plunksnos yra ryškesnių spalvų ir patinai skiriasi nuo patelių. Kai kurių šios šeimos rūšių paukščių veidinė dalis beplunksnė, bet jiems auga ūsai.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškingose vietose, nedaugelis rūšių nutupia maitintis ant žemės. Dažnai migruoja ieškodami žydinčių medžių.

Lizdas Redaguoti

Mityba Redaguoti

Tai daugiausia nektaru ir vaisiais mintantys paukščiai, kurių būdingas šepetėlio formos liežuvis pritaikytas nektarui rinkti. Liežuviu nektaras laižomas iki 10 kartų per sekundę.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Papua Naujoje Gvinėjoje, Australijoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno salose.

Šeimoje 42 gentys, 182 rūšys.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (3), Australija (79), Fidžis (6), Guamas (2), Indonezija (63), JAV mažosios salos (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kinija (1), Marianos Šiaurinės Salos (2), Mikronezija (2), Naujoji Kaledonija (8), Naujoji Zelandija (4), Papua Naujoji Gvinėja (68), Pitkerno salos (8), Rytų Timoras (6), Saliamono Salos (11), Samoa (2), Tonga (1), Ukraina (1), Vanuatu (4), Vokietija (3). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (3), Pažeidžiami (5), Beveik nykstantys (5), Nekeliantys susirūpinimo (159), Trūksta duomenų (2).

Gentys Redaguoti

  1. Siuvėjai - Notiomystis Richmond, 1908
  2. Baltaveidžiai apuokėliai - Ptilopsis Kaup, 1851

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        182 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Medsiurbiniai
(Meliphagidae)
  56 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti