Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Nariniai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

Disambig.svg Kitos reikšmės – Gaviiformes (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Gaviiformes
Gavia arctica1.jpg
Gavia immer4 BS.jpg
Gavia stellata 070226 BAS.jpg

Nariniai paukščiai - Gaviiformes Wetmore & Miller, 1926, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Tai stambūs paukščiai, kurie turi nedidelę galvą, storą kaklą, trumpus ir siaurus sparnus, trumpą uodegą. Kūnas laivelio formos, kojos užpakalinėje kūno dalyje. Užpakalinis pirmasis pirštas silpnas, išaugęs aukščiau likusiųjų. Tarp trijų priekinių pirštų yra plaukiojamoji plėvė. Pastaibio priekis apaugęs tinkliškai išsidėsčiusiais skydeliais. Snapas ilgas, tiesus ir smailus.

Biologija Redaguoti

Veiklūs dieną. Labai gerai plaukioja ir nardo, bet sausumoje nevikrūs. Nuo vandens pakyla sunkiai, įsibėgėję. Visą laiką būna vandenyje, tik veisimosi metu išeina į krantą. Monogamai, sudaro pastovias poras. Lizdą krauna krante, prie vandens. Dėtyje 2 margi kiaušiniai. Peri abu porelės nariai 25-30 dienų. Jaunikliai viščiukiniai. Plunksnomis apauga po 40 dienų. Panašūs į suaugusius poilsio rūbais. Suaugę šeriasi 2 kartus per metus.

Mityba Redaguoti

Minta žuvimi, mažiau įvairiais vandens bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (3), Austrija (4), Baltarusija (1), Danija (4), Estija (4), Farerai (2), Graikija (2), Grenlandija (3), Islandija (3), Ispanija (3), Italija (2), Japonija (4), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kanada (5), Kazachija (2), Kinija (3), Latvija (1), Lenkija (3), Lietuva (2), Meksika (5), Mongolija (1), Norvegija (4), Nyderlandai (4), Pietų Korėja (4), Portugalija (1), Prancūzija (4), Rusija (4), Slovėnija (1), Suomija (4), Turkija (1), Ukraina (1), Vengrija (1), Vokietija (3), Čekija (1), Švedija (4), Šveicarija (1). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (4).

Šeimos Redaguoti

Būryje yra tik viena šeima: Nariniai - Gaviidae Allen, 1897 [1-5] ir viena gentis - Narai - Gavia J. R. Forster, 1788 ir penkios rūšys:

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Nariniai paukščiai
(Gaviiformes)
  1 Šeima
Nariniai
(Gaviidae)
  1 Gentis
Narai
(Gavia)
  5 rūšys
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Gaviiformes informacija.
  2. ITIS Ciconiiformes (sinonimas 3)
  3. CBIF Ciconiiformes (sinonimas 3)