FANDOM

Status iucn3.1 LC lt

Nekeliantys susirūpinimo

Nekeliantys susirūpinimo (100px-Flag of the United Kingdom.svg angl. Least concern, LC) yra apsaugos būklė priskirta organizmų grupei, kuri buvo ištirta ir pagal įvertinimo kriterijus nebuvo priskirta beveik nykstantiems, pažeidžiamiems, nykstantiems ar grėsmingai nyktanstiems. Šios rūšies populiacija yra pakankamai didelė ir plačiai paplitusi. Tačiau rūšys negali būti pripažintomis kaip nekeliančios susirūpinimo kol nebuvo ištirtos ir įvertintos pagal kriterijus. Nekeliančios susirūpinimo rūšys nėra laikomos saugomomis, tačiau Tarptautinė raudonoji knyga įtraukia ir jas. Kitos apsaugos būklės sistemos gali neįtraukti tokių rūšių.

Kai kurios nekeliančios susirūpinimo organizmų rūšys:

2008 metais buvo ištirtas ir įvertintas pagal kriterijus žmogus (120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Homo sapiens), bei priskirtas kaip nekeliančių susirūpinimo kategorijai.[1] Žmonių populiacija yra plačiai paplitusi, gerai prisitaikanti, auganti. Šiuo metu jai nėra esminių grėsmių lemiančių bendrą populiacijos mažėjimą, nors atskiros subpopuliacijos patiria vietinius mažėjimus dėl ligų, vandens trūkumo, stichnių nelaimių ir kitų faktorių.

Išnašos Redaguoti