Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Nykštukiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Regulidae
Regulus ignicapillus 2.jpg
Regulus calendula 1.jpg
Regulus regulus.jpg

Nykštukiniai - Regulidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso labai maži, judrūs, 5-8 g sveriantys paukščiai, kurių snapas trumpas ir gale su vos pastebimu kabliuku. Žiočių kampuose yra šerelių. Plunksnos minkštos, purios. Viršugalvis spalvingas. Kai kurių rūšių ryškus lytinis dimorfizmas (patinėliai pagal plunksnų spalvą skiriasi nuo patelių).

Biologija Redaguoti

Gyvena spygliuočių miškuose. Vikriai laipioja šakomis, bet skraido silpnai.

Lizdas Redaguoti

Lizdą susikrauna tarp tankių šakų. Dėtyje būna 4-11 margų kiaušinių. Peri apie dvi savaites.

Mityba Redaguoti

Minta smulkiais bestuburiais, žiemą lesa ir sėklas.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Eurazijoje, Šiaurės Amerikoje ir Šiaurės Afrikoje.

Šeimoje 1 gentis, 7 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (2), Australija (1), Austrija (2), Belgija (2), Bulgarija (2), Butanas (1), Danija (1), Egiptas (1), Estija (1), Graikija (2), Gvatemala (1), Indija (1), Iranas (1), Ispanija (2), Italija (2), Izraelis (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kanada (1), Kazachija (1), Kinija (1), Kipras (1), Kirgizija (1), Latvija (1), Lenkija (2), Lietuva (1), Liuksemburgas (2), Marokas (1), Meksika (1), Nepalas (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Pakistanas (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (2), Prancūzija (2), Rumunija (2), Rusija (2), Serbija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Tunisas (1), Turkija (1), Turkmėnija (1), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vokietija (2), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (2), Šveicarija (2). 

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        7 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Nykštukiniai
(Regulidae)
  1 Gentis
Nykštukai
(Regulus)

  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti