Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Padūkėliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Sulidae
Morus bassanus adu.jpg
Abbotts Booby (Papasula abbotti) side on.jpg
Blue-footed Booby Comparison.jpg

Padūkėliniai - Sulidae Reichenbach, 1849, irklakojinių paukščių (Pelecaniformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso vidutinio dydžio ir stambūs paukščiai. Pačios mažiausios rūšis - Sula leucogaster - kūnas 64 cm ilgio ir apie 725 g svorio, didžiausios - Morus bassanus - atitinkamai 100 cm ir 3,6 kg. Kūno forma aptakti, kaklas trumpas. Plunksnos dažniausiai juodos, rudos ir baltos. Morus genčiai būdingas geltonas kaklas ir galva. Taip pat ant kaklos ir galvos būna plunksnomis nepadengtų plotelių, kurie tampa ryškūs paukščiams poruojantis.

Snapas ilgas, stiprus ir kūgiškas.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 3 gentys, 10 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (2), Alžyras (1), Amerikos Samoa (3), Angilija (2), Angola (3), Antarktida (5), Antigva ir Barbuda (3), Aruba (3), Australija (7), Austrija (2), Bahamai (4), Barbadosas (2), Belizas (2), Brazilija (3), Britų Mergelių salos (4), Danija (2), Dominika (2), Dominikos Respublika (4), Džersis (1), Egiptas (1), Ekvadoras (6), Estija (1), Farerai (2), Fidžis (2), Filipinai (3), Gajana (3), Grenada (2), Grenlandija (2), Gvadelupa (4), Gvatemala (4), Haitis (2), Hondūras (3), Indija (2), Indonezija (1), Islandija (2), Ispanija (4), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (3), JAV mažosios salos (3), Jamaika (3), Japonija (2), Jemenas (1), Jungtinė Karalystė (5), Jungtinės Amerikos Valstijos (6), Kaimanų salos (3), Kalėdų sala (2), Kamerūnas (1), Kanada (5), Kazachija (1), Kinija (2), Kiribatis (4), Kokosų (Kilingo) Salos (2), Kolumbija (4), Komorai (1), Kosta Rika (5), Kuba (1), Kuko Salos (2), Latvija (1), Liberija (1), Madagaskaras (2), Malaizija (2), Marianos Šiaurinės Salos (3), Marokas (3), Martinika (3), Maršalo salos (3), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (6), Mikronezija (3), Montseratas (1), Mozambikas (3), Namibija (2), Naujoji Kaledonija (3), Naujoji Zelandija (5), Nikaragva (1), Norfolkas (1), Norvegija (2), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (2), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (1), Peru (4), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (2), Prancūzija (5), Prancūzijos Gviana (2), Prancūzijos Polinezija (3), Puerto Rikas (4), Pusiaujo Gvinėja (1), Rusija (1), Saliamono Salos (2), Salvadoras (3), Samoa (2), San Tomė ir Prinsipė (2), Seišeliai (3), Sen Pjeras ir Mikelonas (1), Senegalas (3), Sent Kitsas ir Nevis (4), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Somalis (1), Sudanas (1), Suomija (1), Surinamas (1), Taivanas (1), Tanzanija (3), Terksas ir Kaikosas (2), Tokelau (1), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (3), Tuvalu (1), Vakarų Sachara (1), Venesuela (3), Vokietija (2), Čadas (1), Čilė (3), Šri Lanka (1), Švedija (2), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (8).

Gentys ir rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Josep del Hoyo et al.: Handbook of the Birds of the World, Band 1 (Ostrich to Ducks). Lynx Edicions, 1992, ISBN 84-87334-10-5
  • J. Bryan Nelson: Pelicans, Cormorants and their relatives. Oxford University Press, 2005, ISBN 0-19-857727-3

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Irklakojiniai paukščiai
(Pelecaniformes)
   
        10 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Padūkėliniai
(Sulidae)
  3 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti