Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Papūginiai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Psittaciformes
Kea Bird 045.jpg
Rosakakadu ts3.jpg
Ara ararauna -eating -Wilhelma Zoo-8-2rc.jpg

Papūginiai paukščiai - Psittaciformes Wagler, 1830, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Papūgos lengvai atskiriamos iš jų didelės galvos, trumpo kaklo ir stipriai riesto snapo. Jų plunksnos kietos, ryškiai žvilgančios, dažniausiai vyraujančios žalios spalvos, kuri slepia lapijoje, su kitų ryškių spalvų dėmėmis. Du kojų pirštai nukreipti į priekį, o du atgal – tokios kojos tinka laipioti medžiais. Lipant ar laikantis snapas dažnai naudojamas vietoj trečios kojos. Sparnai paprastai siauri ir nusmailėję, todėl papūgos gali greit ir manevringai skraidyti.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta augaliniu maistu - sėklomis, riešutais, vaisiais, nektaru ir žiedais. Pasaulyje žinoma 86 gentys, 372 rūšys, priklausančios 3 šeimoms.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena daugumoje šiltų pasaulio vietų, ypač gausu atogrąžų miškuose. Gamtoje papūgos triukšmingos ir draugiškos. Jos nuo seno laikomos nelaisvėje dėl grožio, proto ir gebėjimo išmokti, tai ypač matyti iš žmogaus kalbos pamėgdžiojimo. Labai nedaug papūgų migruoja, nors jos gali skraidyti gana toli ieškodamos maisto.

Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (1), Angola (6), Argentina (33), Aruba (1), Australija (90), Austrija (24), Bahamai (2), Bangladešas (3), Barbadosas (5), Belgija (1), Belizas (11), Beninas (2), Bermudai (5), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (53), Botsvana (1), Brazilija (86), Britų Mergelių salos (2), Brunėjus (1), Danija (1), Dominika (2), Dominikos Respublika (3), Dramblio Kaulo Krantas (4), Egiptas (2), Ekvadoras (49), Eritrėja (3), Etiopija (5), Fidžis (9), Filipinai (25), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (2), Gajana (29), Gambija (3), Gana (3), Graikija (1), Gvatemala (18), Gvinėja (2), Haitis (2), Hondūras (21), Honkongas (3), Indija (17), Indonezija (70), Ispanija (15), Italija (3), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (2), Jamaika (5), Japonija (1), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (10), Jungtinės Amerikos Valstijos (131), Kaimanų salos (2), Kambodža (4), Kamerūnas (6), Kanada (11), Kenija (8), Kinija (6), Kiribatis (1), Kolumbija (57), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kosta Rika (27), Kuba (4), Kuko Salos (1), Laosas (5), Latvija (2), Lenkija (23), Liberija (5), Madagaskaras (4), Malaizija (6), Malavis (2), Malis (2), Martinika (1), Mauricijus (2), Meksika (41), Mianmaras (9), Mikronezija (3), Moldavija (1), Mozambikas (2), Namibija (6), Naujoji Kaledonija (7), Naujoji Zelandija (14), Nepalas (7), Nigerija (3), Nigeris (1), Nikaragva (18), Niujė (1), Norfolkas (4), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (1), Pakistanas (2), Panama (30), Papua Naujoji Gvinėja (54), Paragvajus (18), Peru (59), Pietų Afrikos Respublika (8), Pitkerno salos (3), Portugalija (1), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (21), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (25), Pusiaujo Gvinėja (1), Rusija (1), Rytų Timoras (4), Saliamono Salos (12), Salvadoras (10), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (1), Seišeliai (4), Senegalas (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Siera Leonė (1), Singapūras (9), Somalis (1), Sudanas (2), Suomija (1), Surinamas (25), Svazilandas (1), Tailandas (11), Taivanas (3), Tanzanija (10), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (11), Turkija (1), Uganda (5), Ukraina (1), Urugvajus (2), Vanuatu (4), Venesuela (54), Vietnamas (4), Vokietija (63), Zambija (5), Zimbabvė (4), Čadas (1), Čilė (12), Šri Lanka (6), Švedija (27), Šveicarija (1). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (19), Grėsmingai nykstantys (15), Nykstantys (33), Pažeidžiami (48), Beveik nykstantys (42), Nekeliantys susirūpinimo (218).

Šeimos Redaguoti

  1. Naujosios Zelandijos papūgos - Strigopidae Bonaparte, 1849 [0-0]
  2. Kakadu - Cacatuidae Gray, 1840 [0-0]
  3. Papūginiai - Psittacidae Illiger, 1811 [0-0]

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Papūginiai paukščiai
(Psittaciformes)
  3 šeimos   85 gentys   370 rūšių
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti