Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Patarškiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Numididae
Acryllium vulturinum qtl1.jpg
Agelastus meleagrides - Elliot.jpg
Kenya Crested Guineafowl.jpg

Patarškiniai - Numididae de Sélys Longchamps, 1842, vištinių paukščių (Galliformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas nuo 40 iki 70 cm. Uodega trumpa, nukreipta žemyn. Galva ir kaklas daugiausia be plunksnų. Visos rūšys tamsios spalvos, su šviesiomis dėmelėmis.

Biologija Redaguoti

Laikosi pulkeliais kalvotose vietovėse, apaugusiose tankiais krūmokšniais, kurie kaitaliojasi su neidelėmis atviromis vietomis. Greitai bėgioja ir nenoriai skrenda, nes skrydis greitai nuvargina.

Lizdas paprastai būna negili duobutė. Dėtyje 4-8 gelsvai balti kiaušiniai.

Mityba Redaguoti

Minta tiek vabzdžiais, tiek ir augaliniu maistu: uogomis, sėklomis, pumpurais, lapais ir kt.

Paplitimas Redaguoti

Paplitusios Afrikoje ir Madagaskare.

Šeimoje 4 gentys, 6 rūšys. [ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (2), Antigva ir Barbuda (1), Australija (1), Austrija (1), Barbadosas (1), Beninas (1), Botsvana (2), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (3), Eritrėja (1), Etiopija (3), Gabonas (1), Gambija (1), Gana (1), Gvinėja (1), Haitis (1), Ispanija (2), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (1), Jemenas (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kamerūnas (3), Kanada (1), Kenija (3), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (3), Kuba (1), Lenkija (1), Lesotas (1), Liberija (3), Madagaskaras (1), Malavis (1), Malis (1), Meksika (1), Mozambikas (2), Namibija (1), Naujoji Zelandija (1), Nigeris (1), Pietų Afrikos Respublika (2), Portugalija (1), Prancūzija (1), Puerto Rikas (1), Senegalas (1), Siera Leonė (1), Somalis (3), Sudanas (1), Suomija (1), Svazilandas (1), Tanzanija (3), Terksas ir Kaikosas (1), Uganda (2), Vokietija (1), Zambija (2), Zimbabvė (2), Čadas (1), Švedija (1), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (5).

Gentys Redaguoti

  1. Tamsiosios patarškos - Agelastes Bonaparte, 1850
  2. Tikrosios patarškos - Numida Linnaeus, 1766
  3. Kuoduotosios patarškos - Guttera Wagler, 1832
  4. Grifinės patarškos - Acryllium G. R. Gray, 1840

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos  
   
  Būrys
Vištiniai paukščiai
(Galliformes)
   
        6 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Patarškiniai
(Numididae)
  4 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti