Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Peliniai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Coliiformes
Urocolius macrourus-20090110B.jpg
Speckled mousebird.jpg

Peliniai paukščiai - Coliiformes Murie, 1872, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Gana maži paukščiai, paplitę Afrikos savanose, piečiau Sacharos. Gyvena nedidelėmis grupelėmis iki 20 individų. Dėl atgal nukreiptų aštrių nagų lengvai laipioja medžiais ir gali kaboti žemyn galva. Poilsio metu paukščiai susitelkia į kompaktinę grupelę ir taip šildo vieni kitus. Uodegos plunksnos ilgos, minkštos, pilkai rudos spalvos. Dėl to lengvai gali skraidyti tarp dygliuotų krūmų. Snapas trumpas ir stiprus, lenkti žemyn. Visos rūšys turi nedidelį kuodą.

Atskiros rūšys vos atskiriamos viena nuo kitos, taip pat sunkiai atskiriami patinai ir patelės. Lizdą įsiuošia medžiuose arba krūmuose, deda 2-4, o kartais 6 kiaušinius.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta uogomis ir vaisiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Afrikos savanose, piečiau Sacharos. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (3), Australija (5), Botsvana (3), Eritrėja (2), Etiopija (2), Gabonas (1), Indonezija (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kamerūnas (1), Kenija (3), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Lesotas (2), Malavis (2), Mikronezija (1), Mozambikas (2), Namibija (3), Papua Naujoji Gvinėja (8), Pietų Afrikos Respublika (4), Pitkerno salos (3), Ruanda (1), Senegalas (1), Somalis (3), Sudanas (2), Svazilandas (2), Tanzanija (4), Uganda (4), Vokietija (2), Zambija (2), Zimbabvė (2). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (18).

Šeimos Redaguoti

Būryje yra:

  1. Peliniai - Coliidae Swainson, 1837 [0-0], dvi gentys.
  2.  ? Colluricinclidae ?, ? [0-0]

Gentys Redaguoti

  1. Tikrieji pelėpaukščiai - Colius Brisson, 1760
  2. Pilkieji pelėpaukščiai - Urocolius Bonaparte, 1854

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Peliniai paukščiai
(Coliiformes)
  1 Šeima
Peliniai
(Coliidae)
  2 gentys   6 rūšys
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti