FANDOM

Disambig Kitos reikšmės – Sphenisciformes (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Sphenisciformes
3045-saunders-gentoo RJ
Emperor Penguin Manchot empereur
Humboldtpinguin 1 db

Pingvininiai paukščiai - Sphenisciformes Sharpe, 1891, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Pingvinai neskraido, bet priešingai nei stručiai, turi gerai išsivysčiusius krūtinės raumenis, kurie judina sparnus. Patys sparnai virtę plaukmenimis, kurių smulkios plunksnelės panašesnės į žvynus. Sparnų kaulai ne apvalūs, o suplokštėję.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Pingvinai - Pietų pusrutulio gyventojai, bet gyvena ne vien Antarktidoje. Įvairios pingvinų rūšys gyvena Pietų jūrų salose, pietiniuose Australijos pakraščiuose, Naujosios Zelandijos, Pietų Amerikos, net Pietų Afrikos pakrantėse. Galapagų pingvinas (Spheniscus mendiculus) gyvena ties pusiauju - Galapagų salose. Įsikuria ten, kur krantus skalauja atitekančios šalto vandens srovės.

Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Antarktida (13), Argentina (9), Australija (14), Austrija (1), Ekvadoras (2), Folklando (Malvinų) Salos (7), Herdas ir Makdonaldas (6), Indija (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (9), Jungtinės Amerikos Valstijos (12), Kanada (3), Meksika (1), Namibija (1), Naujoji Zelandija (13), Norvegija (3), Nyderlandų Antilai (3), Peru (2), Pietų Afrikos Respublika (7), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (5), Prancūzija (4), Prancūzijos Pietų Sritys (4), Prancūzijos Polinezija (1), Urugvajus (2), Venesuela (1), Vokietija (6), Čilė (7), Šv. Elenos sala (1), Švedija (2). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (5), Pažeidžiami (6), Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (4).

Šeimos Redaguoti

Būryje yra tik viena šeima: Pingvininiai - Spheniscidae Bonaparte, 1831 [5-15], kurioje 6 gentys ir 19 rūšių:

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Pingvininiai paukščiai
(Sphenisciformes)
  2 šeimos   23 gentys   19 rūšių
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Sphenisciformes informacija.
  2. ITIS Ciconiiformes (sinonimas 8)
  3. CBIF Ciconiiformes (sinonimas 8)