Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Plačiažiotiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Eurylaimidae
Calyptomena viridis-20090308.jpg
Cymbirhynchus macrorhynchus.jpg
Silverbreastedbroadbill.jpg

Plačiažiotiniai - Eurylaimidae Lesson, 1831, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Galva didelė, snapas platus, plokščias ir kumpas. Patinai būna žalių, raudonų, rausvų ir mėlynų spalvų, o patelės blankesnės.

Biologija Redaguoti

Gyvena pamiškėse, mangrovėse, samanų apaugusiuose kalnų miškuose.

Lizdas Redaguoti

Suka didelius kriaušės formos lizdus, kurių apatinėje pusėje būna landa. Lizdai sukami iš šaknelių, lapų ir šakelių, dažnai išpuošiami voratinkliais bei kerpėmis. Jie kabo ant neprieinamų šakų. Patelė deda 1-8 kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Maitinasi vaisiais ir vabzdžiais. Yra rūšių, kurios minta driežais, gaudo krabus ir netgi žuvis.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę drėgnose atogrąžose nuo vakarų Afrikos iki Filipinų.

Šeimoje 11 genčių, 17 rūšių.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (1), Australija (1), Brunėjus (1), Centrinės Afrikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (2), Ekvadoras (1), Filipinai (1), Gabonas (3), Gana (2), Gvinėja (2), Indija (4), Indonezija (9), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kambodža (3), Kamerūnas (3), Kenija (1), Kinija (2), Kolumbija (1), Kongo Demokratinė Respublika (4), Laosas (4), Liberija (2), Malaizija (9), Malavis (1), Mianmaras (7), Mozambikas (1), Nepalas (1), Nigerija (1), Panama (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pusiaujo Gvinėja (1), Siera Leonė (1), Singapūras (2), Svazilandas (1), Tailandas (7), Tanzanija (1), Uganda (3), Vietnamas (5), Vokietija (2), Zambija (1), Zimbabvė (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (10).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        17 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Plačiažiotiniai
(Eurylaimidae)
  9 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti