Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Plerninės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cottidae
CottusGobioSpreadingFins.JPG
YanagiAHad.jpg
ObiAHset.jpg

Plerninės - Cottidae Bonaparte, 1832, skorpenžuvių (Scorpaeniformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso dugninės jūrinės ir gėlavandenės žuvys buožgalviškos formos, su didele, plokščia galva. Kūnas be žvynų, plikas arba apaugęs dygleliais, plokštelėmis, odos išaugomis. Ant galvos ir žiaunadangčių yra aštrių dyglių. Uodegos pelekas nedidelis, tiesiu arba iškiliu užpakaliniu kraštu. Būna 2 nugariniai pelekai. Krūtininiai pelekai labai dideli. Plaukiojamosios pūslės nėra.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje apie 70 genčių ir 300 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (2), Australija (2), Austrija (2), Danija (17), Dominikos Respublika (1), Farerai (2), Filipinai (1), Gibraltaras (1), Grenlandija (22), Indija (2), Indonezija (2), Islandija (7), Ispanija (3), Italija (1), Japonija (94), Jungtinė Karalystė (11), Jungtinės Amerikos Valstijos (159), Kanada (81), Kazachija (2), Kinija (6), Kroatija (1), Latvija (1), Lenkija (3), Malaizija (1), Martinika (4), Meksika (23), Naujoji Zelandija (4), Norvegija (24), Nyderlandai (5), Pakistanas (1), Pietų Korėja (14), Portugalija (1), Prancūzija (6), Rumunija (2), Rusija (96), Sen Pjeras ir Mikelonas (3), Serbija (1), Slovėnija (1), Suomija (5), Taivanas (7), Ukraina (2), Vengrija (1), Vokietija (5), Čekija (1), Čilė (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (17), Šveicarija (1)..

Gentys Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 35 šeimos  
   
  Būrys
Skorpenžuvės
(Scorpaeniformes)
   
        300 rūšių
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Plerninės
(Cottidae)
  70 genčių  
         
  dar 40 būriai  

Išnašos Redaguoti