Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Sėjikiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Charadriidae
Pluvialis dominica1.jpg
Charadrius dubius Scopoli.jpg
Northern Lapwing new.jpg

Sėjikiniai - Charadriidae Vigors, 1825, sėjikinių paukščių (Charadriiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šios šeimos paukščiai turi didelę galvą ir trumpą kaklą. Snapas trumpesnis už galvą, tiesus. Sparnai dažniausiai ilgi ir smailūs.

Biologija Redaguoti

Gyvena drėgnose vietose. Vikriai vaikšo ir bėgioja, be to gerai skraido. Lizdą suka ant žemės. Deda 4 kriaušės formos margus kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Visos rūšys - migrantai.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (5), Airija (6), Albanija (1), Alžyras (5), Amerikos Samoa (2), Angilija (5), Angola (15), Antigva ir Barbuda (7), Argentina (16), Aruba (6), Australija (31), Austrija (12), Azerbaidžanas (2), Bahamai (10), Barbadosas (4), Belgija (7), Belizas (7), Beninas (2), Bermudai (5), Bisau Gvinėja (5), Bolivija (10), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (13), Brazilija (13), Britų Mergelių salos (7), Bulgarija (2), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (14), Dominika (2), Dominikos Respublika (7), Dramblio Kaulo Krantas (7), Džibutis (1), Egiptas (17), Ekvadoras (12), Eritrėja (1), Estija (11), Etiopija (14), Farerai (4), Fidžis (2), Filipinai (10), Folklando (Malvinų) Salos (5), Gabonas (7), Gajana (7), Gambija (8), Gana (2), Gibraltaras (1), Graikija (11), Grenada (6), Grenlandija (4), Gruzija (1), Guamas (3), Gvadelupa (9), Gvatemala (7), Gvinėja (7), Haitis (5), Hondūras (8), Honkongas (7), Indija (22), Indonezija (13), Irakas (6), Iranas (10), Islandija (4), Ispanija (11), Italija (10), Izraelis (14), JAV Mergelių salos (6), JAV mažosios salos (4), Jamaika (6), Japonija (15), Jemenas (5), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (10), Jungtinė Karalystė (18), Jungtinės Amerikos Valstijos (26), Kaimanų salos (6), Kambodža (1), Kamerūnas (9), Kanada (20), Kazachija (10), Kenija (21), Kinija (14), Kipras (4), Kiribatis (2), Kolumbija (11), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (15), Kosta Rika (12), Kuba (6), Kuko Salos (2), Laosas (8), Latvija (6), Lenkija (11), Lesotas (4), Liberija (2), Lietuva (4), Madagaskaras (9), Malaizija (11), Malavis (4), Malis (4), Marianos Šiaurinės Salos (5), Marokas (10), Martinika (1), Maršalo salos (4), Mauricijus (4), Mauritanija (5), Meksika (15), Mianmaras (9), Mikronezija (4), Mongolija (6), Mozambikas (11), Namibija (14), Naujoji Kaledonija (5), Naujoji Zelandija (16), Nepalas (12), Nigerija (5), Nigeris (1), Nikaragva (4), Norfolkas (1), Norvegija (16), Nyderlandai (10), Nyderlandų Antilai (10), Omanas (8), Pakistanas (11), Palestina (7), Panama (11), Papua Naujoji Gvinėja (7), Paragvajus (5), Peru (20), Pietų Afrikos Respublika (23), Pietų Korėja (13), Pitkerno salos (1), Portugalija (9), Prancūzija (12), Prancūzijos Gviana (6), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (10), Pusiaujo Gvinėja (1), Ruanda (2), Rumunija (6), Rusija (19), Rytų Timoras (5), Saliamono Salos (3), Salvadoras (6), Samoa (2), Saudo Arabija (1), Seišeliai (3), Senegalas (9), Sent Kitsas ir Nevis (8), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (4), Siera Leonė (4), Singapūras (7), Sirija (3), Slovakija (1), Slovėnija (3), Somalis (16), Sudanas (12), Suomija (13), Surinamas (6), Svazilandas (11), Tailandas (14), Taivanas (12), Tanzanija (21), Terksas ir Kaikosas (5), Togas (3), Tokelau (1), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (7), Tunisas (9), Turkija (8), Turkmėnija (1), Tuvalu (2), Uganda (16), Ukraina (5), Urugvajus (9), Uzbekija (2), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (3), Venesuela (11), Vengrija (7), Vietnamas (6), Vokietija (10), Zambija (11), Zimbabvė (17), Čadas (4), Čekija (2), Čilė (18), Šiaurės Korėja (6), Šri Lanka (11), Šv. Elenos sala (1), Švedija (15), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (3), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (8), Nekeliantys susirūpinimo (60).

Gentys Redaguoti

Šeimoje išskiriami 2 pošeimiai, 10 genčių (64-66 rūšys):

  1.  ? Eudromias Brehm, 1830

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 18 šeimų  
   
  Būrys
Sėjikiniai paukščiai
(Charadriiformes)
   
        93 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Sėjikiniai
(Charadriidae)
  15 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Charadriidae informacija.
  2. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Haematopodidae informacija.
  3. ITIS Haematopodidae (sinonimas)
  4. CBIF Haematopodidae (sinonimas)
  5. ITIS Recurvirostridae (sinonimas)
  6. CBIF Recurvirostridae (sinonimas)