Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Skorpeninės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Scorpaenidae
Clearfin Lionfish.jpg
Scorpaena cardinalis.jpg
Rhinopias frondosa 01.jpg

Skorpeninės - Scorpaenidae, skorpenžuvių (Scorpaeniformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Panašios į ešerius, tačiau galva, ypač jos šonai, labai dygliuoti. Pelekų spygliai kieti. Žvynai ktenoidiniai. Šeimoje yra labai nuodingų žuvų, dauguma jų ryškiaspalvės.

Biologija Redaguoti

Gyvena prie dugno šiltose jūrose, tik nedaugelis rūšių paplitusios kiek šiauriau, tačiau retos gėluose vandenyse. Auginamos ir akvariumuose, bet reikalinga maitinti gyvu maistu.

Mityba Redaguoti

Minta vėžiagyviais, žuvimis.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje išskiriami 3 pošeimiai, 25 gentys ir apie 200 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (4), Amerikos Samoa (21), Angilija (1), Angola (13), Australija (81), Bachreinas (4), Bahamai (9), Barbadosas (13), Belizas (12), Beninas (9), Bermudai (6), Bisau Gvinėja (9), Bosnija ir Hercegovina (1), Brazilija (13), Britų Mergelių salos (4), Dominika (2), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (9), Džibutis (8), Egiptas (27), Ekvadoras (15), Eritrėja (7), Etiopija (14), Fidžis (47), Filipinai (91), Gabonas (10), Gajana (6), Gana (9), Gibraltaras (3), Graikija (3), Grenada (1), Gruzija (3), Guamas (22), Gvadelupa (2), Gvatemala (1), Gvinėja (9), Haitis (5), Hondūras (9), Honkongas (5), Indija (35), Indijos Vandenyno Britų Sritis (20), Indonezija (63), Iranas (2), Ispanija (12), Italija (6), Izraelis (23), JAV Mergelių salos (2), JAV mažosios salos (18), Jamaika (8), Japonija (61), Jemenas (5), Jordanija (20), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (90), Juodkalnija (1), Kaimanų salos (4), Kalėdų sala (3), Kambodža (2), Kamerūnas (9), Kanada (3), Kenija (32), Kinija (40), Kipras (3), Kiribatis (22), Kokosų (Kilingo) Salos (4), Kolumbija (18), Komorai (32), Kongo Demokratinė Respublika (10), Kosta Rika (12), Kroatija (4), Kuba (9), Kuko Salos (17), Kuveitas (2), Libanas (1), Liberija (10), Libija (1), Madagaskaras (33), Majotas (5), Malaizija (13), Malis (2), Malta (2), Marianos Šiaurinės Salos (2), Marokas (5), Martinika (1), Maršalo salos (31), Mauricijus (38), Mauritanija (5), Meksika (28), Mianmaras (7), Mikronezija (30), Monakas (1), Mozambikas (55), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (35), Naujoji Zelandija (6), Nauru (3), Nigerija (9), Nigeris (2), Nikaragva (8), Norfolkas (1), Nyderlandų Antilai (10), Omanas (15), Pakistanas (9), Panama (18), Papua Naujoji Gvinėja (36), Peru (11), Pietų Afrikos Respublika (54), Pietų Korėja (5), Pitkerno salos (11), Portugalija (11), Prancūzija (44), Prancūzijos Gviana (4), Prancūzijos Pietų Sritys (1), Prancūzijos Polinezija (49), Puerto Rikas (14), Pusiaujo Gvinėja (9), Reunjonas (17), Rumunija (1), Rusija (2), Saliamono Salos (33), Salvadoras (7), Samoa (9), San Tomė ir Prinsipė (2), Saudo Arabija (15), Seišeliai (46), Senegalas (10), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (2), Siera Leonė (10), Singapūras (7), Slovėnija (1), Somalis (16), Sudanas (9), Surinamas (9), Tailandas (29), Taivanas (81), Tanzanija (29), Togas (9), Tokelau (1), Tonga (15), Trinidadas ir Tobagas (9), Tunisas (6), Turkija (4), Tuvalu (1), Ukraina (1), Vakarų Sachara (8), Vanuatu (33), Venesuela (12), Vietnamas (38), Vokietija (2), Volisas ir Futūna (12), Čadas (2), Čilė (7), Šri Lanka (25), Šv. Elenos sala (6), Švedija (2), Žaliasis Kyšulys (7)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 35 šeimos  
   
  Būrys
Skorpenžuvės
(Scorpaeniformes)
   
        200 rūšių
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Skorpeninės
(Scorpaenidae)
  apie 25 gentys  
         
  dar 40 būriai  

Išnašos Redaguoti