Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Snieginis garnys

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Egretta thula
Egretta thula -Berkeley -California -USA-8.jpg
Snowy Egret flying 0587.jpg
Egretta thula map.svg
Snieginis garnys
Snieginis garnys,
Skrendantis snieginis garnys,
Snieginio garnio paplitimo arelas
Apsaugos būklė

Snieginis garnys - Egretta thula (Molina, 1782), garninių (Ardeidae) šeimos paukštis.

Išvaizda Redaguoti

Suaugę paprastai būna 61 cm ilgio ir sveria 375 g. Snapas siauras, juodas, kojos ilgos, juodos su geltonomis pėdomis. Viršutinė snapo dalis, ties akimis, – geltona, bet paraudonuoja poravimosi sezono metu. Tada suaugusiems taip pat padaugėja nugaros plunksnų, dėl ko paukščiai atrodo pasišiaušę.

Biologija Redaguoti

Veisiasi plačiame sausumos bei pelkių plote, nuo Didžiųjų ežerų bei JAV pietvakarių iki Pietų Amerikos, rytinėje Šiaurės Amerikos dalyje – išilgai vandenyno krantų nuo Meino iki Teksaso, bei sausumoje prie didesnių upių bei ežerų. Suka lizdus kolonijomis, neretai su kitais balų paukščiais, paprastai medžiuose ir krūmuose. Snieginių gandrų lizdai būna plokšti ir negilūs, iš pagaliukų, padengtų šakelėmis ir nendrėmis. Kiaušiniai žalsvai mėlyni, ovalūs, trys arba keturi lizde. Jaunikliai palieka lizdą po 20-25 dienų ir šokinėja netolimose šakose prieš galutinai išskrisdami.

Mityba Redaguoti

Snieginiai garniai minta žuvimi, vėžiagyviais, vabzdžiais. Maistą medžioja sekliame vandenyje, tiek krypuodami vandenyje, kojomis drumsdami vandenį, kol grobis matomas, tiek skrisdami virš vandens, taip pat gali tykoti grobio.

Paplitimas Redaguoti

Šiltesnėse vietovėse snieginiai garniai gyvena pastoviai; šiaurinės populiacijos migruoja į Centrinę Ameriką ir Karibus. Po veisimosi sezono gali skristi į Šiaurę, retkarčiais nuklysdami į vakarų Europą.

Snieginiai garniai yra buvę paklausūs dėl gražių plunksnų ir buvo medžiojami prekybai (moteriškų skrybėlių papuošimui), dėl ko pavojingai sumažėjo jų skaičiai. Šiuo metu saugomi įstatymo ir populiacija atsistačiusi.

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Egretta thula brewsteri ?, ?
  2.  ? Egretta thula thula Molina, 1782

Literatūra Redaguoti

  • BirdLife International (2008). Egretta thula. In: IUCN 2008. IUCN Red List of Threatened Species. Downloaded on 9 February 2009. Database entry includes justification for why this species is of least concern.
  • Stiles and Skutch, A guide to the birds of Costa Rica ISBN 0-8014-9600-4
  • National Geographic, Field Guide to the Birds of North America ISBN 0-7922-6877-6

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos   dar apie 6-13 rūšių
       
  Būrys
Gandriniai paukščiai
(Ciconiiformes)
    Gentis
Baltieji garniai
(Egretta)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Garniniai
(Ardeidae)
    Rūšis
Snieginis garnys
(Egretta thula)
           
  dar 27 būriai   dar apie 17 genčių  

Išnašos Redaguoti