Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Sparnapelekinės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Dactylopteridae
Flughahn.jpg
Flying Gurnard.png
Dactyloptena orientalis.JPG

Sparnapelekinės - Dactylopteridae, skorpenžuvių (Scorpaeniformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Atlanto vandenyno vakarinėje dalyje ir Viduržemio jūroje gyvena europinis sparnapelekis (Dactylopterus volitans), kuris išauga iki 30–40 cm ilgio. Ieškodama vėžiagyvių, ši žuvis ilgais į sparnus panašiais pelekais vaikščioja po jūros dugną. Išgąsdinta plačiai išskleidžia krūtinės pelekus, pati gąsdindama ant jų esančiomis mėlynomis dėmelėmis.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Indijos, Ramiajame, Atlanto vandenyne, Viduržemio jūroje.

Šeimoje 2 gentys, 7 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Angola (1), Australija (8), Bachreinas (1), Bahamai (2), Bangladešas (2), Barbadosas (1), Belizas (1), Beninas (1), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (1), Brazilija (2), Britų Mergelių salos (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (1), Filipinai (4), Gabonas (1), Gajana (1), Gana (1), Graikija (1), Grenada (1), Gvadelupa (1), Gvinėja (1), Haitis (1), Indija (4), Indonezija (5), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (2), JAV mažosios salos (1), Jamaika (1), Japonija (11), Jemenas (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kaimanų salos (1), Kamerūnas (1), Kanada (2), Kenija (1), Kinija (5), Kipras (1), Kolumbija (1), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kuba (2), Kuko Salos (1), Liberija (1), Madagaskaras (3), Malaizija (1), Mauricijus (1), Meksika (1), Mianmaras (2), Montseratas (1), Mozambikas (2), Naujoji Kaledonija (1), Nigerija (2), Nikaragva (1), Nyderlandų Antilai (2), Omanas (3), Panama (2), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (2), Pietų Korėja (3), Portugalija (1), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (2), Saliamono Salos (2), San Tomė ir Prinsipė (1), Seišeliai (4), Senegalas (1), Sent Kitsas ir Nevis (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Siera Leonė (1), Singapūras (1), Somalis (3), Sudanas (1), Surinamas (1), Tailandas (5), Taivanas (4), Tanzanija (1), Togas (1), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Tunisas (1), Vanuatu (2), Venesuela (1), Vietnamas (3), Šri Lanka (5), Žaliasis Kyšulys (1)..

Gentys Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 35 šeimos  
   
  Būrys
Skorpenžuvės
(Scorpaeniformes)
   
        7 rūšys
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Sparnapelekinės
(Dactylopteridae)
  2 gentys  
         
  dar 40 būriai  

Išnašos Redaguoti