Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Strazdiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Turdidae
Catharus guttatus 1.jpg
Kos cerny.jpg

Strazdiniai - Turdidae Swainson, 1831, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso maži ir vidutinio dydžio paukščiai. Spalvos labai įvairios, daugelio rūšių patinai ir patelės vienodos spalvos, bet kai kurių rūšių patinai spalvingesni už pateles (lytinis dimorfizmas).

Biologija Redaguoti

Gyvena labai įvairiuose biotopuose, paprastai ant žemės arba medžiuose. Aktyvūs dieną, kartais sutemomis. Gerai gieda.

Lizdas Redaguoti

Lizdus suka medžiuose, ant žemės. Dėtyje 3-6 vienspalviai arba margi kiaušiniai. Peri apie 2 savaites.

Mityba Redaguoti

Visi vabzdžialesiai, bet nemažai sulesa ir vaisių, sėklų. Maisto ieško ant žemės, medžiuose ir krūmuose.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę beveik visame Senajame pasaulyje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (5), Airija (7), Alžyras (5), Angola (8), Antarktida (1), Argentina (15), Armėnija (1), Australija (7), Austrija (8), Bahamai (6), Baltarusija (2), Belgija (5), Belizas (9), Beninas (1), Bermudai (3), Bolivija (19), Botsvana (4), Brazilija (15), Britų Mergelių salos (1), Bulgarija (4), Burundis (7), Butanas (7), Centrinės Afrikos Respublika (7), Danija (10), Dominika (4), Dominikos Respublika (6), Dramblio Kaulo Krantas (3), Egiptas (6), Ekvadoras (25), Eritrėja (3), Estija (8), Etiopija (8), Farerai (3), Fidžis (1), Filipinai (8), Folklando (Malvinų) Salos (3), Gabonas (10), Gajana (9), Gambija (1), Gana (9), Gibraltaras (1), Graikija (6), Grenada (2), Grenlandija (5), Gruzija (3), Gvadelupa (4), Gvatemala (23), Gvinėja (4), Haitis (4), Hondūras (21), Honkongas (5), Indija (35), Indonezija (20), Irakas (1), Iranas (9), Islandija (4), Ispanija (9), Italija (7), Izraelis (8), Jamaika (4), Japonija (11), Jemenas (1), Jordanija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (18), Jungtinės Amerikos Valstijos (31), Kaimanų salos (4), Kalėdų sala (1), Kambodža (2), Kamerūnas (11), Kanada (19), Kazachija (8), Kenija (13), Kinija (27), Kipras (5), Kirgizija (4), Kolumbija (27), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (16), Kosta Rika (22), Kroatija (4), Kuba (7), Kuveitas (1), Laosas (10), Latvija (7), Lenkija (10), Lesotas (3), Liberija (8), Lietuva (7), Liuksemburgas (4), Malaizija (12), Malavis (8), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (5), Martinika (2), Meksika (28), Mianmaras (13), Monakas (1), Mongolija (8), Mozambikas (5), Namibija (3), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (19), Nigerija (6), Nikaragva (14), Norfolkas (2), Norvegija (16), Nyderlandai (13), Nyderlandų Antilai (5), Omanas (1), Pakistanas (7), Palestina (3), Panama (21), Papua Naujoji Gvinėja (3), Paragvajus (7), Peru (24), Pietų Afrikos Respublika (10), Pietų Korėja (12), Portugalija (4), Prancūzija (10), Prancūzijos Gviana (5), Puerto Rikas (7), Pusiaujo Gvinėja (9), Rumunija (6), Rusija (23), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (3), Salvadoras (18), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (1), Sen Pjeras ir Mikelonas (1), Senegalas (2), Sent Lusija (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Serbija (4), Siera Leonė (5), Sirija (3), Slovakija (5), Slovėnija (3), Somalis (3), Sudanas (9), Suomija (13), Surinamas (9), Svazilandas (2), Tailandas (15), Taivanas (10), Tanzanija (10), Terksas ir Kaikosas (1), Trinidadas ir Tobagas (8), Tunisas (3), Turkija (7), Turkmėnija (3), Uganda (19), Ukraina (5), Urugvajus (5), Uzbekija (6), Vanuatu (1), Venesuela (21), Vengrija (7), Vietnamas (14), Vokietija (11), Zambija (7), Zimbabvė (5), Čekija (6), Čilė (5), Šiaurės Korėja (5), Šri Lanka (6), Šv. Elenos sala (1), Švedija (19), Šveicarija (6). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (4), Grėsmingai nykstantys (4), Nykstantys (4), Pažeidžiami (11), Beveik nykstantys (26), Nekeliantys susirūpinimo (126).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Chaetops Swainson, 1832
  2. Rožiniai kakadu - Eolophus Bonaparte, 1854

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        185 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Strazdiniai
(Turdidae)
  20 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti