Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Talasomos

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Thalassoma
Blue-headed wrasse det.jpg
Thalassoma hardwicke.jpg
Thalassoma lunare.jpg

Talosomos - Thalassoma Swainson, 1839, lūpažuvinių (Labridae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas pailgas, cilindriškos formos, nuo 8 iki 47 cm ilgio. Patinai, patelės ir jaunikliai labai skiriasi spalvomis ir raštu.

Biologija Redaguoti

Kai kurios rūšys gyvena simbiozėje su aktinijomis.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Viduržemio jūroje, Atlanto, Indijos ir Ramiojo vandenyno atogrąžų ir subtropikų srityse.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Amerikos Samoa (6), Angilija (1), Antigva ir Barbuda (1), Australija (14), Bachreinas (1), Bahamai (1), Barbadosas (1), Belizas (1), Bermudai (1), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (1), Dominika (1), Dominikos Respublika (1), Džibutis (1), Egiptas (6), Ekvadoras (2), Eritrėja (3), Etiopija (2), Fidžis (14), Filipinai (15), Gana (2), Graikija (1), Grenada (1), Guamas (4), Gvadelupa (1), Haitis (1), Hondūras (1), Indija (4), Indijos Vandenyno Britų Sritis (5), Indonezija (11), Iranas (3), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (6), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (7), Jamaika (1), Japonija (9), Jemenas (1), Jordanija (3), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (15), Kaimanų salos (1), Kalėdų sala (3), Kambodža (1), Kamerūnas (1), Kanada (1), Kenija (8), Kinija (2), Kipras (1), Kiribatis (9), Kokosų (Kilingo) Salos (2), Kolumbija (1), Komorai (7), Kongo Demokratinė Respublika (2), Kosta Rika (3), Kuba (1), Kuko Salos (8), Kuveitas (1), Libanas (1), Liberija (1), Libija (1), Madagaskaras (7), Malaizija (1), Malta (1), Maršalo salos (12), Mauricijus (9), Meksika (5), Mikronezija (10), Mozambikas (6), Naujoji Kaledonija (8), Naujoji Zelandija (1), Nikaragva (1), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (3), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (8), Pietų Afrikos Respublika (10), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (4), Portugalija (1), Prancūzija (9), Prancūzijos Polinezija (12), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Reunjonas (6), Saliamono Salos (9), Samoa (5), Saudo Arabija (4), Seišeliai (7), Senegalas (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Singapūras (1), Sudanas (5), Tailandas (4), Taivanas (14), Tanzanija (2), Terksas ir Kaikosas (1), Tokelau (2), Tonga (9), Trinidadas ir Tobagas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Tuvalu (1), Vanuatu (9), Venesuela (1), Vietnamas (3), Volisas ir Futūna (2), Čilė (2), Šri Lanka (7), Šv. Elenos sala (3), Žaliasis Kyšulys (2)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • R. Kuiter / H. Debelius: Atlas der Meeresfische, Kosmos-Verlag, 2006, ISBN 3-440-09562-2

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      ? rūšių
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Talasomos
(Thalassoma)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Lūpažuvinės
(Labridae)

Išnašos Redaguoti