Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Tironiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Tyrannidae
Todirostrum cinereum-2.jpg
Tyrannus-tyrannus-001.jpg
Bem-Te-Vi.jpg

Tironiniai - Tyrannidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Abiejų lyčių paukščiai panašūs, tik kai kurioms rūšims būdinga spalvinga viršugalvio dėmė. Plunksnos pilkos ar gelsvai rusvos.

Biologija Redaguoti

Lizdas Redaguoti

Daugelis suka paprasčiausią puoduko formos lizdą, nedaug rūšių peri drevėse. Patelė deda 2 ar 3 kiaušinius, peri 14-20 dienų. Jaunikliai lizdą palieka po 14-23 dienų.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, kai kurie gaudo varles ir driežus, o tropinės rūšys visą laiką lesa vaisius.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Galapagų salose, daugiausia rūšių sutinkama Centrinėje ir Pietų Amerikoje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angilija (2), Antigva ir Barbuda (4), Argentina (135), Aruba (4), Australija (1), Austrija (3), Bahamai (15), Barbadosas (3), Belizas (57), Bermudai (10), Bolivija (200), Brazilija (199), Britų Mergelių salos (3), Dominika (6), Dominikos Respublika (13), Ekvadoras (201), Filipinai (1), Folklando (Malvinų) Salos (7), Gajana (101), Grenada (8), Gvadelupa (6), Gvatemala (67), Haitis (9), Hondūras (62), Indija (2), Indonezija (3), Ispanija (2), JAV Mergelių salos (3), Jamaika (12), Jungtinės Amerikos Valstijos (53), Kaimanų salos (6), Kanada (30), Kinija (3), Kolumbija (193), Kosta Rika (92), Kuba (12), Malaizija (3), Martinika (4), Meksika (75), Montseratas (2), Naujoji Zelandija (1), Nikaragva (58), Nyderlandų Antilai (11), Panama (104), Paragvajus (83), Peru (242), Pietų Afrikos Respublika (1), Prancūzija (2), Prancūzijos Gviana (62), Puerto Rikas (12), Salvadoras (45), Sen Pjeras ir Mikelonas (1), Sent Kitsas ir Nevis (3), Sent Lusija (4), Sent Vinsentas ir Grenadinai (6), Surinamas (93), Tailandas (1), Terksas ir Kaikosas (2), Trinidadas ir Tobagas (40), Urugvajus (39), Venesuela (156), Vokietija (1), Čilė (40), Šv. Elenos sala (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (10), Pažeidžiami (21), Beveik nykstantys (25), Nekeliantys susirūpinimo (359).

Gentys Redaguoti

Gana didelė šeima, kuriai priklauso apie 400-430 rūšių.

  1.  ? Nephelomyias Ohlson, Fjeldsa, Ericson, 2009
  2.  ? Zanclostomus Swainson, 1837 [1]
  3.  ? Saurothera Vieillot, 1816 [1]
  4. Baltasparnės muskusinės antys - Asarcornis Salvadori, 1895

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
     
          97 gentys ir
apie 400-430 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Tironiniai
(Tyrannidae)

  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti