Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Tulžiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Alcedinidae
Alcedo atthis-8b.jpg
Ceyx erithaca.JPG
African Pygmy Kingfisher Ispidina picta or Ceyx pictus.JPG
Spangled Kookaburra.jpg
White-throated Kingfisher (Shankar).jpg
Brown-headed Paradise-Kingfisher.jpg

Tulžiniai - Alcedinidae Rafinesque, 1815, žalvarninių paukščių (Coraciiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso maži ir vidutinio dydžio paukščiai. Galva didelė. Snapas tiesus, ilgas ir stiprus. Kaklas trumpas. Sparnai trumpi, apvalūs. Labai ryškių spalvų.

Biologija Redaguoti

Lizdą įsirengia urvuose, kuriuos išsirausia stačiose pakrantėse. Deda 2-7 baltus kiaušinius. Gyvena prie įvairių vandenų.

Mityba Redaguoti

Minta smulkia žuvimi bei vandens bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę visame pasaulyje, bet daugiausia rūšių yra tropikuose. Iš viso yra 22-24 rūšys, priklausančios 2-4 gentims.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (2), Airija (1), Alžyras (1), Amerikos Samoa (1), Angilija (1), Angola (13), Antigva ir Barbuda (2), Argentina (5), Australija (11), Austrija (4), Bahamai (2), Baltarusija (1), Bangladešas (7), Barbadosas (2), Belgija (1), Belizas (7), Beninas (4), Bermudai (2), Bisau Gvinėja (4), Bolivija (6), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (9), Brazilija (8), Britų Mergelių salos (2), Brunėjus (1), Bulgarija (1), Burkina Fasas (2), Butanas (3), Centrinės Afrikos Respublika (8), Danija (1), Dominika (4), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (9), Egiptas (4), Ekvadoras (6), Eritrėja (2), Estija (1), Etiopija (8), Fidžis (1), Filipinai (15), Gabonas (10), Gajana (5), Gambija (7), Gana (12), Graikija (2), Grenada (2), Grenlandija (1), Gvadelupa (3), Gvatemala (6), Gvinėja (13), Haitis (2), Hondūras (6), Honkongas (4), Indija (14), Indonezija (39), Irakas (2), Iranas (3), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (3), JAV Mergelių salos (2), Jamaika (2), Japonija (4), Jemenas (1), Jordanija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (3), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (11), Kaimanų salos (1), Kambodža (4), Kamerūnas (10), Kanada (4), Kazachija (1), Kenija (12), Kinija (7), Kipras (2), Kolumbija (7), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (15), Kosta Rika (7), Kuba (2), Laosas (9), Lenkija (1), Lesotas (2), Liberija (10), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (4), Malaizija (12), Malavis (7), Malis (3), Malta (1), Marianos Šiaurinės Salos (2), Marokas (1), Martinika (1), Mauritanija (2), Meksika (7), Mianmaras (12), Mongolija (1), Montseratas (2), Mozambikas (8), Namibija (6), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (7), Nigerija (11), Nigeris (4), Nikaragva (6), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (1), Pakistanas (4), Palestina (3), Panama (8), Papua Naujoji Gvinėja (21), Paragvajus (6), Peru (6), Pietų Afrikos Respublika (13), Pietų Korėja (4), Pitkerno salos (3), Portugalija (2), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (5), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (8), Ruanda (3), Rusija (3), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (7), Salvadoras (6), Samoa (3), San Tomė ir Prinsipė (2), Saudo Arabija (1), Senegalas (8), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (2), Serbija (1), Siera Leonė (10), Singapūras (8), Sirija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Somalis (4), Sudanas (7), Suomija (1), Surinamas (5), Svazilandas (7), Tailandas (13), Taivanas (3), Tanzanija (12), Togas (1), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (6), Tunisas (1), Turkija (3), Uganda (14), Ukraina (2), Urugvajus (3), Vanuatu (1), Venesuela (7), Vengrija (1), Vietnamas (7), Vokietija (4), Zambija (11), Zimbabvė (8), Čadas (3), Čekija (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (6), Švedija (1), Šveicarija (1), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (1), Pažeidžiami (9), Beveik nykstantys (13), Nekeliantys susirūpinimo (65), Trūksta duomenų (2).

Gentys Redaguoti

  1. Tikrieji tulžiai, tulžiai - Alcedo Linnaeus, 1758
  2. Miškiniai tulžiai, mažieji tulžiai - Ceyx Lacepede, 1799
    1. Mažieji tulžiai - Ispidina Kaup, 1848, arba Miškiniai tulžiai, mažieji tulžiai - Ceyx Lacepede, 1799 genties dalis
  3. Netikrieji halcionai - Actenoides Bonaparte, 1850, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  4. Baltasturpliai halcionai - Caridonax Cabanis, Heine, 1860
  5. Margieji tulžiai - Ceryle Boie, 1828
  6. Žalieji tulžiai - Chloroceryle Kaup, 1848.
  7. Mėlynausiai tulžiai - Cittura Kaup, 1848, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  8. Plačiasnapiai tulžiai, karališkieji tulžiai - Clytoceyx Sharpe, 1880, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  9. Kukabaros - Dacelo Leach, 1815, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  10. Tikrieji halcionai, raudonšnerviai tulžiai - Halcyon Swainson, 1821, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  11. Dryžieji tulžiai, dryžuotieji tulžiai - Lacedo Reichenbach, 1851, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  12. Keršieji tulžiai - Megaceryle Kaup, 1848
  13. Lenktasnapiai tulžiai - Melidora Lesson, 1830, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  14. Pelargopsiai - Pelargopsis Gloger, 1841, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  15. Simos - Syma Lesson, 1827, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  16. Rojiniai tulžiai, smailiauodegiai tulžiai - Tanysiptera Vigors, 1825, kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  17. Todiramfai - Todiramphus Lesson, 1827, (Todirhamphus), kartais priskiriami Halcionai - Halcyonidae šeimai.
  18.  ? Corythornis Kaup, 1848

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2010). Alcedinidae. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-18)
  • Alcedinidae Report on Integrated Taxonomic Information System (ITIS)

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Būrys
Žalvarniniai paukščiai
(Coraciiformes)
   
        91 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Tulžiniai
(Alcedinidae)
  17 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti