Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Vandeniniai strazdai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cinclidae
Cinclus cinclus R(ThKraft).jpg
Brown Dipper- Immature about to jump under water I IMG 6551.jpg

Vandeniniai strazdai - Cinclidae Lesson, 1828, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai vieninteliai šio būrio paukščiai, sugebantys nardyti ir plaukioti po vandeniu. Nedideli, apkūnūs, trumpa uodega ir stipriomis kojomis. Kūno ilgis 14–22 cm, masė 40-90 g.

Biologija Redaguoti

Gyvena poromis ir pavieniui. Didesnių burių niekada nesudaro

Lizdas Redaguoti

Lizdą įsirengia apgriuvusiuose upių šlaituose. Lizdas didelis, rutuliškas, iš samanų susuktas.

Mityba Redaguoti

Minta vandenyje ir šalia vandens aptinkamais bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę kalnuotose Amerikos, Azijos, Europos vietovėse bei Afrikos Atlaso kalnuose.

Šeimoje 1 gentis ir 5 rūšys.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (2), Airija (1), Alžyras (1), Argentina (2), Australija (1), Austrija (1), Bolivija (2), Bulgarija (1), Butanas (2), Danija (1), Egiptas (1), Ekvadoras (1), Estija (1), Gajana (1), Graikija (1), Gvatemala (1), Indija (2), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kanada (1), Kazachija (2), Kinija (2), Kipras (1), Kirgizija (1), Kolumbija (1), Kosta Rika (1), Lenkija (1), Marokas (1), Meksika (1), Mianmaras (1), Mongolija (2), Nepalas (2), Nikaragva (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (2), Panama (2), Peru (1), Pietų Korėja (1), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (2), Serbija (1), Suomija (1), Tadžikija (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uzbekija (1), Venesuela (1), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (4).

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        5 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vandeniniai strazdai
(Cinclidae)
  1 Gentis
Vandeniniai strazdai
(Cinclus)

  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti