Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Varnėniniai

583 408puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Sturnidae
Estorninopinto.jpg
Dreifarbenglanzstar 2007-09-01 199.jpg

Varnėniniai - Sturnidae Rafinesque, 1815, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso nedideli ar vidutinio dydžio paukščiai, turintys stiprų nusmailėjusį snapą. Žiočių kampuose šerelių nėra. Kojos stiprios, vidutinio ilgio. Pirštai tvirti, nagai aštrūs. Plunksnų apdaras tankus. Vyrauja juoda, ruda, balta spalvos. Patinai kiek didesni už pateles ir kartais ryškesnių spalvų.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškastepėje, priekalnėse, kalnuose, kartais dykumose, pamiškėse. Patinai gražiai gieda. Skrenda greitai. Gerai vaikšto ir bėgioja.

Lizdas Redaguoti

Lizdą suka uoksuose, inkiluose, plyšiuose. Deda 4-6 kiaušinius. Peri 2-3 savaites. Jauniklius maitina patinas ir patelė.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais bestuburiais, lesa vaisius, uogas.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Senajame pasaulyje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (4), Airija (1), Albanija (1), Alžyras (2), Amerikos Samoa (2), Angola (13), Argentina (3), Australija (8), Austrija (6), Azerbaidžanas (1), Bachreinas (1), Bahamai (1), Baltarusija (1), Bangladešas (7), Belgija (1), Beninas (6), Bermudai (1), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (12), Brunėjus (1), Bulgarija (3), Burundis (1), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (2), Danija (2), Dramblio Kaulo Krantas (10), Egiptas (1), Eritrėja (7), Estija (2), Etiopija (17), Farerai (1), Fidžis (3), Filipinai (8), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (4), Gambija (8), Gana (11), Gibraltaras (1), Graikija (1), Gruzija (1), Guamas (1), Gvinėja (8), Honkongas (5), Indija (17), Indijos Vandenyno Britų Sritis (1), Indonezija (23), Irakas (1), Iranas (2), Islandija (1), Ispanija (8), Italija (3), Izraelis (4), JAV mažosios salos (2), Jamaika (1), Japonija (5), Jemenas (5), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (5), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (24), Kambodža (4), Kamerūnas (13), Kanada (2), Kazachija (3), Kenija (27), Kinija (12), Kipras (1), Kirgizija (1), Kongo Demokratinė Respublika (14), Kroatija (1), Kuba (1), Kuko Salos (2), Kuveitas (1), Laosas (8), Latvija (3), Lenkija (3), Lesotas (5), Libanas (1), Liberija (4), Libija (1), Lietuva (1), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (2), Malaizija (8), Malavis (8), Malis (7), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (2), Martinika (1), Mauricijus (1), Mauritanija (3), Meksika (1), Mianmaras (10), Mikronezija (2), Moldavija (1), Monakas (1), Mozambikas (6), Namibija (13), Naujoji Kaledonija (3), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (10), Nigerija (12), Nigeris (1), Niujė (1), Norvegija (2), Nyderlandai (3), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (3), Pakistanas (5), Palestina (2), Papua Naujoji Gvinėja (8), Pietų Afrikos Respublika (23), Pietų Korėja (5), Portugalija (3), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (3), Reunjonas (1), Ruanda (1), Rumunija (2), Rusija (6), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (9), Samoa (2), San Tomė ir Prinsipė (3), Saudo Arabija (1), Seišeliai (1), Sen Pjeras ir Mikelonas (1), Senegalas (9), Serbija (1), Siera Leonė (5), Singapūras (7), Sirija (2), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (14), Sudanas (12), Suomija (2), Svazilandas (8), Tadžikija (2), Tailandas (16), Taivanas (12), Tanzanija (22), Tonga (2), Tunisas (2), Turkija (2), Turkmėnija (2), Uganda (20), Ukraina (2), Vanuatu (2), Vengrija (2), Vietnamas (9), Vokietija (27), Zambija (15), Zimbabvė (12), Čadas (2), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (5), Šv. Elenos sala (1), Švedija (4), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (5), Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (1), Pažeidžiami (4), Beveik nykstantys (9), Nekeliantys susirūpinimo (91), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Spreo Lesson, 1831
  2.  ? Necropsar Slater, 1879
  3.  ? Fregilupus Lesson, 1830
  4.  ? Cosmopsarus Reichenow, 1879
  5.  ? Coccycolius Oustalet, 1879
  6.  ? Buphagus Brisson, 1760

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 77-78. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 177.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        120 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Varnėniniai
(Sturnidae)
  apie 30 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti