Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Vištakė vienuolžuvė

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Abudefduf saxatilis
Abudefduf saxatilis.jpg
Sergeant major school.jpg
Castanheta das rochas.jpg
Vištakė vienuolžuvė
Vištakė vienuolžuvė

Vištakė vienuolžuvė - Abudefduf saxatilis (Linnaeus, 1758), vienuolžuvinių (Pomacentridae) šeimos žuvis, priklausanti havajinių vienuolžuvių (Abudefduf) genčiai. Akvariumistai šias žuvis dar vadina neoniniu rifų ešeriu, vyresniuoju seržantu.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iki 19 cm ilgio, neryškiai spalvotas. Jo apatinė dalis balta, o likusi – gelsva, su penkiais vertikaliais dryžiais. Veisimosi metu patinėlis pakeičia kūno spalvą – tampa ryškiai mėlynas.

Biologija Redaguoti

Tai labai populiarios ir ištvermingos žuvys, gyvenančios atogrąžų regionuose. Agresyvios, todėl akvariumuose nepatartina laikyti keletą šios rūšies individų. Plaukioja mažais būreliais.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Karibų jūroje iki Floridos, taip pat visoje Atlanto vandenyno pakrantėje ir Pietų Amerikoje.

Literatūra Redaguoti

  • Bailly, N. (2010). Abudefduf saxatilis (Linnaeus, 1758). In: Nicolas Bailly (2010). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)
  • Linnaeus, C. 1758: Systema Naturae, Ed. X. (Systema naturae per regna tria naturae, secundum classes, ordines, genera, species, cum characteribus, differentiis, synonymis, locis. Tomus I. Editio decima, reformata.) Holmiae. Systema Naturae, Ed. X. 1: i-ii + 1-824.
  • Tang, K.L. 2001: Phylogenetic relationships among damselfishes (Teleostei: Pomacentridae) as determined by mitochondrial DNA data. Copeia, 2001(3): 591-601.
  • FishBase link : species Abudefduf saxatilis (Mirror site)
  • Fishbase Žr.
  • Gulf of Maine Biogeographic Information System (GMBIS) Electronic Atlas. 2002. November, 2002. Žr.
  • Smith, J.L.B. (1960). Coral Fishes of the Family Pomacentridae from the Western Indian Ocean and the Red Sea. Ichthyological Bulletin No. 19: 317-349 Žr.
  • FishBase, version december 2007 Žr.
  • FishBase, version may 2009 Žr.
  • McEachran, J. D. 2009. Fishes (Vertebrata: Pisces) of the Gulf of Mexico, Pp. 1223–1316 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos   dar 24 rūšys
       
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Havajinės vienuolžuvės
(Abudefduf)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Vienuolžuvinės
(Pomacentridae)
    Rūšis
Vištakė vienuolžuvė
(Abudefduf saxatilis)

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Abudefduf saxatilis informacija.
  2. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Abudefduf ascensionis informacija.
  3. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Abudefduf marginatus informacija.
  4. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Abudefduf saxiatilis informacija.
  5. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Abudefduf sexatilis informacija.
  6. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Apogon quinquevittatus informacija.
  7. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Chaetodon marginatus informacija.
  8. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Chaetodon mauritii informacija.
  9. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Chaetodon sargoides informacija.
  10. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Chaetodon saxatilis informacija.
  11. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Glyphidodon saxatilis informacija.
  12. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Glyphisodon biniar informacija.
  13. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Glyphisodon moucharra informacija.
  14. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Glyphisodon saxatilis informacija.
  15. World Register of Marine Species: Abudefduf ascensionis
  16. World Register of Marine Species: Abudefduf marginatus
  17. World Register of Marine Species: Abudefduf saxiatilis
  18. World Register of Marine Species: Abudefduf sexatilis
  19. World Register of Marine Species: Apogon quinquevittatus
  20. World Register of Marine Species: Chaetodon marginatus
  21. World Register of Marine Species: Chaetodon mauritii
  22. World Register of Marine Species: Chaetodon sargoides
  23. World Register of Marine Species: Chaetodon saxatilis
  24. World Register of Marine Species: Glyphidodon saxatilis
  25. World Register of Marine Species: Glyphisodon biniar
  26. World Register of Marine Species: Glyphisodon moucharra
  27. World Register of Marine Species: Glyphisodon saxatilis