Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Vieversiniai

583 408puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Alaudidae
Black-crowned Sparrow-lark (Eremopterix nigriceps)00:36

Black-crowned Sparrow-lark (Eremopterix nigriceps)

Bengal bushlark (Mirafra assamica) in Kolkata W IMG 4596.jpg
Rufous-tailed Lark (Ammomanes phoenicurus) in Kawal WS, AP W IMG 2004.jpg
Crested Lark (Galerida cristata) at Sultanpur I Picture 118.jpg

Vieversiniai - Alaudidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso maži ir vidutinio dydžio paukščiai. Uodega trumpoka, sparnai platūs. Neryškių rusvų spalvų. Užpakalinio piršto nagas ilgas, beveik tiesus. Patinas ir patelė dažniausiai panašios spalvos. Bėgioja greitais žingsneliais.

Biologija Redaguoti

Gyvena sausose vietose.

Balsas Redaguoti

Lizdas Redaguoti

Lizdą suka ant žemės tarp žolių kuokštelių, ant žemų krūmų. Dėtyje 2-6 margi kiaušiniai. Peri 11-16 dienų.

Mityba Redaguoti

Maitinasi sėklomis ir vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Europoje, Azijoje, Rytų Australijoje, Šiaurės Amerikoje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (10), Airija (1), Albanija (1), Alžyras (13), Angola (9), Australija (3), Austrija (5), Azerbaidžanas (3), Bachreinas (1), Bangladešas (2), Belgija (2), Beninas (1), Botsvana (17), Bulgarija (4), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (2), Danija (6), Dramblio Kaulo Krantas (2), Egiptas (14), Eritrėja (4), Estija (5), Etiopija (17), Filipinai (3), Gabonas (2), Gambija (1), Gana (1), Graikija (7), Gruzija (2), Gvinėja (2), Indija (19), Indonezija (2), Irakas (3), Iranas (12), Ispanija (11), Italija (6), Izraelis (12), Japonija (3), Jemenas (3), Jordanija (6), Jungtiniai Arabų Emyratai (7), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (3), Juodkalnija (1), Kambodža (2), Kamerūnas (4), Kanada (2), Kazachija (11), Kenija (21), Kinija (10), Kipras (6), Kirgizija (6), Kolumbija (2), Kongo Demokratinė Respublika (4), Kroatija (2), Kuba (1), Kuveitas (3), Laosas (2), Latvija (4), Lenkija (4), Lesotas (7), Libanas (1), Libija (1), Lietuva (2), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (1), Malavis (4), Malis (3), Malta (2), Marokas (13), Mauritanija (7), Meksika (1), Mianmaras (5), Mongolija (6), Mozambikas (3), Namibija (19), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (5), Nigerija (4), Nigeris (2), Norvegija (8), Nyderlandai (4), Omanas (5), Pakistanas (12), Palestina (6), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (25), Pietų Korėja (3), Portugalija (8), Prancūzija (7), Ruanda (1), Rumunija (8), Rusija (14), Rytų Timoras (1), Saudo Arabija (4), Senegalas (4), Serbija (2), Singapūras (1), Sirija (10), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (24), Sudanas (16), Suomija (7), Svazilandas (7), Tadžikija (1), Tailandas (5), Taivanas (2), Tanzanija (14), Tunisas (16), Turkija (9), Turkmėnija (7), Uganda (11), Ukraina (5), Uzbekija (6), Vengrija (4), Vietnamas (2), Vokietija (5), Zambija (8), Zimbabvė (9), Čadas (4), Čekija (1), Čilė (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (4), Švedija (9), Šveicarija (4), Žaliasis Kyšulys (3). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (2), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (77), Trūksta duomenų (3).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Rhamphocoris Bonaparte, 1850
  2.  ? Chilia Salvadori, 1908 [1]

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 51. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 121.
  • WoRMS (2011). Alaudidae. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        91 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vieversiniai
(Alaudidae)
  19 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti