Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Vikšralesiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Campephagidae
Black-faced Cuckoo-shrike westend apr05.jpg
Polytriller taveuni jun08.JPG
Hemipus hirundinaceus.jpg

Vikšralesiniai - Campephagidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso maži ir vidutinio dydžio spalvingi paukščiai. Kūnas 13–35 cm, svoris - 6-180 g. Snapas prie pamato platus, šiek tiek lenktas žemyn, su danteliais, pritaikytas gaudyti ore skraidančius vabzdžius. Patinai raudoni ir juodi, o patelės geltonos ar oranžinės su juoda ir pilka spalva. Be to, daugelio rūšių patelėms apie snapo pagrindą auga šeriai. Sparanai ilgi, gale susiaurėjantys. Uodega vidutinio ilgio, užapvalinta.

Biologija Redaguoti

Gyvena medžiuose, dažniausiai viršutiniame arde. Dauguma rūšių mėgsta miškų giraites, kitos - atviras vietas.

Lizdas Redaguoti

Lizdus krauna aukštai medžiuose. Deda 2-5 kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, plaukuotais vikšrais, o taip pat smulkiais stuburiniais, vaisiais, sėklomis ir kt.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Afrikoje, pietryčių ir pietų Azijoje, Ramiojo vandenyno salose, Australijoje.

Šeimoje 8 gentys, 85 rūšys.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Angola (4), Australija (9), Bangladešas (8), Beninas (1), Bisau Gvinėja (2), Botsvana (3), Brunėjus (1), Butanas (5), Dramblio Kaulo Krantas (4), Etiopija (4), Fidžis (2), Filipinai (13), Gabonas (3), Gambija (1), Gana (2), Gvinėja (4), Honkongas (3), Indija (19), Indonezija (48), Japonija (3), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kambodža (8), Kamerūnas (6), Kenija (6), Kinija (13), Kongo Demokratinė Respublika (8), Laosas (13), Lesotas (2), Liberija (3), Madagaskaras (2), Malaizija (16), Malavis (3), Mauricijus (1), Mianmaras (16), Mikronezija (1), Moldavija (1), Mozambikas (3), Namibija (3), Naujoji Kaledonija (4), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (13), Nigerija (3), Pakistanas (4), Papua Naujoji Gvinėja (16), Pietų Afrikos Respublika (5), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Prancūzija (1), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (1), Rusija (1), Rytų Timoras (2), Saliamono Salos (6), Samoa (2), Seišeliai (1), Senegalas (2), Siera Leonė (2), Singapūras (2), Somalis (1), Sudanas (4), Svazilandas (4), Tailandas (20), Taivanas (6), Tanzanija (5), Tonga (1), Uganda (6), Vanuatu (3), Vietnamas (12), Vokietija (1), Zambija (4), Zimbabvė (4), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (7). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Pažeidžiami (4), Beveik nykstantys (9), Nekeliantys susirūpinimo (69), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

  1. Miškiniai vikšralesiai - Tephrodornis Swainson, 1832

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        82 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vikšralesiniai
(Campephagidae)
  6 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti