Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Vireoniniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Vireonidae
Vireo-flavifrons-001.jpg
Black-capped-Vireo.jpg
Cyclarhis gujanensis -eating green caterpillar.jpg

Vireoniniai - Vireonidae Swainson, 1837, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Apdaras blyškiai žalios spalvos, per akį eina plati juosta.

Biologija Redaguoti

Lizdas Redaguoti

Įsirengia ant horizontalių šakų kabantį dubenėlio formos lizdą. Dėtyje 2-5 kiaušiniai.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, vaisiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Šiaurės ir Pietų Amerikoje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angilija (1), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (4), Australija (1), Bahamai (8), Barbadosas (2), Belizas (15), Bermudai (4), Bolivija (15), Brazilija (16), Britų Mergelių salos (4), Dominika (2), Dominikos Respublika (5), Ekvadoras (15), Filipinai (1), Gajana (8), Grenada (2), Gvadelupa (5), Gvatemala (18), Haitis (4), Hondūras (15), Indija (1), Ispanija (2), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (1), Jamaika (6), Jungtinės Amerikos Valstijos (16), Kaimanų salos (5), Kanada (10), Kinija (4), Kolumbija (21), Kosta Rika (15), Kuba (6), Malaizija (1), Malis (1), Martinika (1), Meksika (29), Montseratas (1), Nikaragva (13), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (3), Panama (16), Paragvajus (5), Peru (16), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (11), Puerto Rikas (6), Salvadoras (12), Sent Kitsas ir Nevis (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Surinamas (9), Terksas ir Kaikosas (3), Trinidadas ir Tobagas (5), Urugvajus (2), Venesuela (18), Čilė (1), Švedija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (46).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        53 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vireoniniai
(Vireonidae)
  4 genys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti