Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Volunginiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Oriolidae
Oriole 2.jpg
Black-naped Oriole eyeing on Lannea coromandelica fruits W IMG 7470.jpg
Eurasian Golden Oriole (Oriolus oriolus) W IMG 8217.jpg

Volunginiai - Oriolidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai nedideli, ryškių spalvų paukščiai. Dažnai ryškus spalvinis dimorfizmas. Patinai būna ryškiai geltoni, patelės gelsvai žalsvos.

Biologija Redaguoti

Gyvena įvairiuose miškuose. Gražiai čiulba.

Lizdas Redaguoti

Lizdą suka tarp horizontalių medžių šakų. Deda 2-5 dėmėtus kiaušinius. Peri 2-3 savaites.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais vabzdžiais, ypač jų vikšrais.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje yra apie 30 rūšių. Volunginiai paplitę Europos, Afrikos, Azijos ir Australijos tropinėse bei vidutinėse juostose. Lietuvoje gyvena viena rūšis – volungė (Oriolus oriolus).

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (1), Angola (5), Australija (5), Austrija (2), Bangladešas (1), Beninas (1), Bisau Gvinėja (1), Botsvana (3), Bulgarija (1), Burundis (1), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (2), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (3), Egiptas (1), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (3), Filipinai (5), Gabonas (2), Gambija (2), Gana (3), Graikija (1), Gvinėja (3), Indija (5), Indonezija (13), Irakas (1), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Kambodža (3), Kamerūnas (5), Kazachija (1), Kenija (9), Kinija (4), Kipras (1), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (6), Kroatija (1), Laosas (3), Latvija (1), Lenkija (2), Lesotas (1), Libanas (1), Liberija (2), Libija (1), Lietuva (1), Madagaskaras (1), Malaizija (4), Malavis (4), Malta (1), Marokas (1), Mianmaras (4), Mongolija (1), Mozambikas (4), Namibija (3), Nepalas (4), Nigerija (3), Nigeris (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Pakistanas (1), Palestina (1), Papua Naujoji Gvinėja (4), Pietų Afrikos Respublika (5), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Ruanda (1), Rumunija (1), Rusija (2), Rytų Timoras (2), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (1), Senegalas (1), Serbija (1), Siera Leonė (4), Singapūras (2), Sirija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Somalis (2), Sudanas (4), Suomija (1), Svazilandas (3), Tadžikija (1), Tailandas (6), Taivanas (2), Tanzanija (8), Togas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (6), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vietnamas (3), Vokietija (2), Zambija (3), Zimbabvė (3), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (24).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        30 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Volunginiai
(Oriolidae)
  2 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 76. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 178.

Išnašos Redaguoti