Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Zyliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Paridae
Parus major m.jpg
Parus caeruleus01.jpg
Parus ater 2 (Marek Szczepanek).jpg

Zyliniai - Paridae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Nedideli, bet labai vikrūs vabzdžialesiai paukščiai. Snapas nedidelis, bet stiprus. Kojos stiprios. Sparnai trumpi.

Biologija Redaguoti

Miškuose maistą rankioja nuo medžių lapų ir iš žievės plyšių. Daugelis rūšių prisitaikė gyventi prie žmonių – lankosi lesyklose.

Gyvena medžiuose, krūmuose.

Lizdas Redaguoti

Peri dažniausiai uoksuose, drevėse. Lizdą iškloja samanomis. Peri 13-14 dienų, jaunikliai išskrenda po 17-20 dienų.

Mityba Redaguoti

Lesa vabzdžius, o taip pat sėklas ir uogas.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Eurazijoje, Afrikoje ir Šiaurės Amerikoje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (6), Airija (3), Alžyras (3), Angola (6), Armėnija (1), Australija (2), Austrija (7), Azerbaidžanas (2), Baltarusija (1), Bangladešas (2), Belgija (6), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (3), Bulgarija (7), Burundis (1), Butanas (6), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (5), Dramblio Kaulo Krantas (2), Egiptas (2), Eritrėja (1), Estija (8), Etiopija (4), Filipinai (3), Gabonas (1), Gana (1), Gibraltaras (1), Graikija (4), Grenlandija (2), Gvinėja (1), Honkongas (3), Indija (16), Indonezija (3), Irakas (1), Iranas (4), Ispanija (7), Italija (7), Izraelis (3), Japonija (7), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (18), Juodkalnija (1), Kamerūnas (3), Kanada (13), Kazachija (5), Kenija (6), Kinija (21), Kipras (2), Kirgizija (5), Kongo Demokratinė Respublika (6), Kroatija (2), Laosas (5), Latvija (7), Lenkija (7), Lesotas (1), Lietuva (7), Liuksemburgas (6), Makedonija (1), Malaizija (2), Malavis (4), Marokas (4), Meksika (10), Mianmaras (6), Monakas (1), Mongolija (5), Mozambikas (2), Namibija (6), Nepalas (12), Nigerija (2), Nigeris (1), Norvegija (9), Nyderlandai (7), Pakistanas (6), Palestina (1), Pietų Afrikos Respublika (7), Pietų Korėja (5), Portugalija (4), Prancūzija (7), Rumunija (7), Rusija (12), Senegalas (3), Serbija (3), Siera Leonė (1), Sirija (1), Slovakija (2), Slovėnija (5), Somalis (2), Sudanas (5), Suomija (9), Svazilandas (1), Tailandas (6), Taivanas (4), Tanzanija (7), Tunisas (3), Turkija (5), Turkmėnija (3), Uganda (6), Ukraina (6), Uzbekija (6), Vengrija (7), Vietnamas (5), Vokietija (10), Zambija (4), Zimbabvė (8), Čadas (1), Čekija (6), Šiaurės Korėja (5), Šri Lanka (3), Švedija (9), Šveicarija (7). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (47).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Pseudopodoces Zarudny, Loudon, 1902

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 178. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 157.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        55 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Zyliniai
(Paridae)
  8 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti